• Home
    Home Hier kunnen alle blogberichten op de hele site gevonden worden.
  • Categorieën
    Categorieën Toont een lijst met categorieën van dit bericht.
  • Tags
    Tags Toont een lijst met tags die in de blog gebruikt zijn.
  • Inloggen
    Login Inlogformulier

Storing converter

Geplaatst door op in Techniek
  • Fontgrootte: Groter Kleiner
  • Hits: 3279
  • 5 reacties

Pebble Green Systems heeft laten weten dat met name installaties in onze wijk te kampen hebben met Grid Fre Fault foutmelding. Navraag bij PGS leverde de volgende reactie op:

"Grid Fre Fault betekent frequentie fout in het netwerk. Enexis is dit aan het uitzoeken. Met KLNE zijn we bezig om de omvormers daar minder gevoelig voor te krijgen. Op het moment dat de omvormer deze melding krijgt schakelt deze uit en start daarna weer op. In de tijd van uitschakelen en opstarten levert uw systeem niet. Verder zitten er aan deze storing geen risico's."
 
We houden je op de hoogte.
Laatst aangepast op
0

Reacties

  • Gast
    Henk van Hest zondag, 01 October 2017

    Sinds enkele maanden signaleer ik ook de storing Grit F Fauld op mijn KLNE omvormers. Opmerkelijk is dat beide omvormers dezelfde signalering geven! Volgens PGS wijst dit op een storing in de netspanning/-frequentie. Enexis stelt dat het een probleem is "achter de meter" wat door een installateur moet worden nagekeken. Bij installateurs wordt wisselende netspanning -frequentie als "vrijwel onbestaand" betiteld (nog niet nader onderzocht dus).
    PGS heeft de omvormers doorgemeten en geen storingen vastgesteld. Er worden nu tijdelijk andere omvormers geplaatst om na te gaan of het probleem zich dan ook voordoet.
    Zijn er al nadere stappen gezet naar enexis?

  • Florus Hoogendoorn
    Florus Hoogendoorn zondag, 01 October 2017

    Hallo Henk,
    Spijtig te zien dat u ook last heeft van de foutmeldingen. Enexis heeft op enkele plaatsen metingen verricht maar hier zijn geen fouten gevonden die de meldingen verklaren.
    Ik kan meer ervaringen vanuit het collectief met u delen maar ik denk dat dit forum zich daarvoor niet leent. Stuurt u mij daarvoor desgewenst even een mail (florus@energiedeblaak.nl).
    Wij zijn erg nieuwsgierig naar de resultaten met de vervangende omvormers. Zijn dit ook KLNE omvormers of van een ander merk?

  • Gast
    Peter van de Sande donderdag, 20 July 2017

    Ik heb Pebble Green Systems hierover enkele weken geleden gebeld en mijn klacht op hun verzoek per mail bevestigd. De enige reactie die ik daarop kreeg was, dat zij er niets aan kunnen doen en dat er niets aan de hand is zolang het systeem steeds weer ingeschakeld wordt en dat gebeurt steeds weer. Maar uit mijn wifiregistratie kan ik aflezen dat het probleem steeds frequenter voorkomt. Ik heb navraag gedaan bij iemand die bij Liander werkt en die geeft aan dat Enexis in principe dit probleem zou moeten oplossen. Mogelijk wordt het veroorzaakt doordat er steeds meer energie teruggeleverd wordt, mogelijk komt het door grote afnemers van stroom in de buurt (Bosch?). Anderzijds zou de omvormer mogelijk iets minder streng afgesteld kunnen worden mits het nog binnen de door de overheid gestelde criteria valt. Ik ben ook erg benieuwd hoe het ervoor staat. Anders ga ik zelf actie ondernemen richting Enexis.

  • Gast
    Hans(energiecoöperatie de Blaak) woensdag, 07 June 2017

    Er zijn in de wijk enkele omvormers aangepast. Heb je klachten mail dat dan naar info@pebblegreensystems.nl en stuur ons een cc

  • Gast
    Ronald vrijdag, 26 May 2017

    Beste, wij hebben ook last van deze storing en waren van plan Pebble Green Systems te bellen. Weten jullie al meer sinds dit bericht ?

Laat uw reactie achter

Gast
Gast donderdag, 21 June 2018